Provocarile pietei plasei din fibra de sticla. Avantajele produselor BICO

Provocarile pietei plasei din fibra de sticla sunt comune cu cele ale pietei materialelor de constuctii, ambele fiind destul de imprevizibile si de sensibile la factorii de influenta economica, politica si sociala. Evenimente precum criza economica creaza dezechilibre in piata fortei de munca – de la deficit – la excedent si invers, daca luam in calcul deficitul de calitate profesionala a capitalului uman.

De asemenea, o criza poate sa perturbe piata valutara sau poate sa schimbe balanta intre componenta privata si cea publica din sectorul imobiliar.

Plasa din fibra de sticla este o componenta a sistemului compozit de izolare termica la exterior a cladirilor (ETICS) si prin asta, noi, BICO Industries, operam intr-un domeniu promitator, cel al anveloparii locuintelor.

Comunicarea Comisiei Europene privind “Foaia de parcurs pentru energie 2050” subliniaza ca, o mai mare eficienta energetica a cladirilor noi si a celor existente este esentiala pentru viitorul Europei, obiectiv ce va fi sustinut de Comisie prin strategia de competitivitate durabila a sectorului constructiilor.

S-a dovedit ca noi, BICO Industries, avem capabilitatile necesare pentru a face fata provocarilor ce pot aduce oportunitati si/sau amenintari in piata plasei din fibra de sticla. Suntem primul producator care ne-am lansat pe piata din Romania in 2012, cu productia de plasa din fibra de sticla si in cei 8 ani am crescut de 5 ori productia initiala. Intre timp au mai intrat pe acest domeniu inca 4 competitori nationali, din care doi au inchis deja fabricile, iar alti doi au ramas la nivelul cu care au pornit, mai mic decat cel cu care am pornit noi, in 2012.

Se confirma astfel ca, tehnologia de productie a plasei din fibra de sticla are un specific care impune anumite competente, pe care BICO Industries le-a dobandit si prin acestea asigura constanta in calitate, diversitate si disponibilitate permanenta in piata.

Performantele tehnice ale plasei din fibra de sticla se determina in laboratoare specializate si nu sta la indemana utilizatorului sa faca aceste determinari imediate. Din acest motiv ne-am certificat o gama larga de sortimente de plasa din fibra de sticla, atat dupa standardele nationale cat si dupa cele europene (acestea nefiind inca armonizate).

Clientii nostri au dovedit ca au incredere in produsele BICO prin fidelitatea aratata de-a lungul timpului. Acest comportament al clientilor nostri finali, ne-a asigurat suportul pentru stabilirea unor parteneriate consolidate cu important operatori economici din Romania, Europa si Asia.

Laurenta Crudu
Director Executiv BICO Industries

Provocari … Mari, medii si mici (la fel de importante!)

1. Pandemia Coronavirus este deja cea mai mare provocare intalnita pana acum. Pietele s-au contractat instinctiv. Impactul a fost resimtit imediat si de piata materialelor de constructii.

Este normal ca in aceste situatii sa ne pastram calmul si sa reevaluam obiectiv toate canalele de distributie a produselor BICO Industries. Firesc, in aceeasi situatie au fost si partenerii BICO. In aceste momente confuze, s-a dovedit ca relatiile sanatoase stabilite cu partenerii nostri au facut sa para ca: … Negrul, nu e atat de Negru!

Amenintarea restrictiilor interne si internationale, ramane deocamdata o provocare importanta in asumarea deciziilor BICO. Din fericire, aceasta ne-a facut mult mai flexibili si cu o reactivitate mare in fata oricarei provocari.

2. Concurenta – destul de agresiva, cu repozitionari spectaculoase in zona produselor low. Manifestarile unor concurenti BICO au fost clar sub impulsul emotiei. Raspundem activ la orice provocare, in acelasi timp respectam deciziile si reactile competitorilor nostri, atata vreme cat sunt in limita legalitati.

3. Parteneri – pe o piata in continua schimbare, avem capacitatea de a ne adapta si mula pe cerintele zonei si pe tipul de client. Largirea portofoliului de parteneri se face in mod continuu si cu responsabilitate.

Pozitionarea produselor BICO pe paliere de pret si calitate raspunde onorabil cerintelor tuturor partenerilor din portofoliu nostru.

Avantajele oferite de BICO industries in relatiile comerciale stabilite cu partenerii nostri:

Increderea si forta o luam din satisfactia clientilor organizatiei BICO Industries, satisfactie fata de produsele noastre si fata de masurile corecte pe care le luam in timp util.

Dan Apreutesei
Director vanzari BICO Industries