BICO in urma cu 5 ani, BICO peste 5 ani

Startul unui business are la baza un vis, o holograma transformata pas cu pas, cu rabdarea si perseverenta unui ceasornicar, in realitate iar, mai apoi, in cifre. Un business de success are la baza maiestria liderului de a cladi echipe, de a le stimula sa lucreze in armonie si de a le trezi in ele dorinta de performanta.

BICO Industries se prezenta la nivelul anului 2015 drept producator de plasa din fibra de sticla. Fiind unul dintre cei patru producatori din tara. Intre timp, mediul competitiv si specificul productiei a eliminat de pe piata doua din firmele producatoare. Am constientizat rapid aceasta oportunitate si am ocupat parte din piata ramasa disponibila la acel moment. Suntem la nivelul anului 2020, cel mai important producator de plasa din fibra de sticla din Romania si unul din cei mai importanti actori din zona centrala si de est a Europei.

Pozitionati aici, incepind din acest an, ne propunem extinderea portofoliului de produse, consolidarea pozitiei de producator european de textile tehnice prin asimilarea de noi tehnologii capabile sa produca retele si structuri combinate, utilizate in armarea foliilor si membranelor hidroizolatoare si pentru acoperis.

Ne asteapta in perioada urmatorilor 5 ani, provocari la care trebuie sa raspundem prezent:

1. Dezvoltarea capacitatii de productie a firmei prin achizitia de tehnologii de ultima generatie cu inalta performanta si fiabilitate. Ne dorim ca in urmatorii 5 ani sa ne dezvoltam sanatos, sa crestem accelerat cifra de afaceri si nivelul de eficienta financiara al companiei si sa reinvestim intr-o proportie covarsitoare profitul viitor in linii de productie capabile sa ne permita sa oferim clientilor nostrii produse de un inalt nivel calitativ.

2. Intarirea echipei prin preocuparea pentru cresterea calitatii vietii si crearea de conditii speciale angajatilor firmei. Ne propunem ca in urmatorii ani sa devenim, daca nu cel mai bun, printre cei mai buni angajatori din zona, in randul celor care ofera oamenilor conditii de lucru si de trai modern, cu implicare serioasa si consistenta in viata comunitatii.

Resursele umane au o importanta deosebita in cadrul unei organizatii pentru ca, nu intamplator, Bill Gates, presedintele fondator Microsoft declara: „Daca 20 dintre cei mai buni oameni cu care lucrez ma parasesc, in cateva luni nu o sa mai auziti de Microsoft.”

Factorul uman reprezinta, in prezent, elementul strategic de care depinde buna desfasurare a activitatilor de afaceri, la nivel planetar. Dintre toate categoriile de intrari ale sistemului reprezentat de firma (materii prime, utilaje, energie, personal etc.) resursa umana este cea care sintetizeaza si exprima cel mai sugestiv specificul managementului ca tip de activitate.

3. Imbunatatirea continua a managementului calitatii care ne va asigura urmatoarele avantaje:

  • imbunatatirea structurii organizatorice a companiei si a organizarii activitatilor;
  • reducerea timpului derularii activitatilor;
  • reducerea costurilor, prin posibilitatea de detectare timpurie a neconformitatilor;
  • cresterea increderii clientilor, prin obtinerea unui certificat „de buna purtare”.

4. Orientarea catre client prin empatia atat de necesara unei organizatii pentru a satisfice cu success asteptarile pietei. Orientarea deschisa si sincera catre rezolvarea problemelor clientului este cheia cu care managementul deschide poarta succesului.

In afaceri exista numai doua cai de a crea si sustine performanta superioara pe termen lung: o exceptionala grija fata de client si o inovare constanta.

O firma care adopta conceptul de management ca filozofie vede in potentialii clienti principala forta conducatoare din spatele activitatii sale, considerand ca afacerea poate rezista numai daca reuseste sa satisfaca nevoile acestuia.

In economia de piata, cumparatorii pot sa aleaga ce, cand si de unde sa cumpere ori daca sa cumpere sau nu un produs. Astfel, pentru a avea succes in atragerea consumatorilor, punctul de plecare logic pentru orice firma este sa identifice ceea ce vor clientii si apoi sa încerce sa indeplineasca aceste cerinte intr-un mod mai eficient decat concurenta.

Cu cat oferta firmei se armonizeaza mai bine cu cerintele, preferintele si dorintele consumatorilor, cu atat acestia sunt dispusi sa plateasca mai mult.
Ca urmare, managementul ca filozofie a afacerii poate fi definit ca abilitatea de a crea si pastra consumatori profitabili.

Mihai Birliba,
Owner BICO Industries